Aannemer geaccrediteerd

Aannemer Arnhem

 

BBAN staat voor de BBB en is een handel zonder winstoogmerk, maar uiteindelijk wordt het publiek beschermd. Als een aannemer in gebreke blijft bij het verkrijgen van een HDB-vergunning of als een actievoerder zijn verantwoordelijkheid niet neemt, controleert BBAN of hij de juiste vergunning van de staat heeft en geen klachten heeft lopen. De staat controleert HDB vergunninghouders, die een licentie hebben zoals de wet vereist, en als dit niet het geval is, kan en zal de vereniging aannemen dat deze aannemer, (in dit geval BBAN), zich bezighoudt met ofwel ondeugdelijk vakmanschap of praktijken om eventuele toekomstige problemen te voorkomen. Een schadevergoeding, als de aannemer positief testte maar niet door de HDB inspectie kwam, BBAN beoordeelt de andere aannemer, als zij ook werden aanbevolen door BBB, kunnen zij een “Touch-Up” vergoeding hebben om het probleem te herstellen.

Er zijn veel detailhandelaars die beweren dat zij zeer lage prijzen hebben. De meeste problemen die ik zie, komen doordat ze zichzelf te laag prijzen tijdens een klus, maar niet ingaan op kritieke zaken. Als je een soort aannemer bent, beschouw ik jezelf als iemand die uitkijkt naar de aannemer en de klant en niet iets dat alleen geïnteresseerd is in winst. Elke klant op een BBB vergadering beveelt zijn eigen tijd, ook al zijn de aannemers verdrongen voor de tijd tijdens de aannemers voorgangers vergaderingen.

Het niet goed beantwoorden van vragen tijdens een interview is een andere reden om geen BBB geaccrediteerde aannemer in te huren. Ik had een klant die een aannemer uit het telefoonboek inhuurde in de hoop dat hij de beste aannemer van $300,00 was die hij kon hebben. Ze tekenden een contract. In minder dan twee maanden was de klus een puinhoop met een hele crew van crewleden die zonder loon werkten. Onnodig te zeggen dat de huiseigenaren uiteindelijk twee keer betaalden voor een baan die wel af was.

Een voordeel is dat de installateur ook is opgeleid in wat wel en wat niet doorgaat als een BBB geaccrediteerde aannemer. Zij weten hoe ze (door middel van een controle) moeten controleren of de huiseigenaar zijn huiswerk heeft gedaan over de aannemer in kwestie. Als de eigenaar een aannemer uit het telefoonboek heeft ingehuurd of het contract met de hand heeft opgesteld, is de garantie onderhevig aan vernieuwing als deze niet binnen 30 dagen wordt gesloten. Anders dan een slechte eerste indruk, met elke andere aannemer, zouden ze adverteren te allen tijde.

Het proces kan omslachtig zijn en veel tijd in beslag nemen. Is er een snellere oplossing? Zorg ervoor dat de aannemer eerst contact probeert op te nemen met de huiseigenaren om het belang van een garantie te weten te komen. Zodra ze de aannemer aan de telefoon om u te waarschuwen voor de mogelijke gevolgen voor het kiezen van iemand die ze niet wilden, waarom zou hij of zij bieden iets meer dan ze deden voorafgaand aan dat? Zeker, ze zullen uw badkamer willen renoveren, maar waarom in de eerste plaats? U moet alleen een erkende aannemer inhuren die u een goede garantie kan geven. Ik vertel de huiseigenaar graag “we hebben dat ene ding al gedaan dat de meeste invloed zou hebben op het onethisch zijn van de aannemer, maar we willen dat andere ding nog doen”. Ik weet dat dit misschien extreem klinkt, maar het komt uit ervaring met het werken in de industrie.

Lees meer:

Bouwbegeleider

Bouwbegeleiding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *